יום חמישי, 7 בדצמבר 2017

כשאין מה לעשות, מכינים עוגיות שוקולד

במצבי מצוקה קשים, כשאי אפשר לצאת להליכה ומדגדגות הידיים לעשות משהו, אני מחפשת מתכונים. בזמן האחרון אני מחפשת מתכונים לעוגיות.
הכל קשור להכל, כמובן, והחיפוש אחרי העוגיות התחיל בגלל הצלילות והצורך ההכרחי לאכול משהו ממש מוקדם בבוקר כשכל ישותי מתנגדת נחרצות שמשהו סמיך מקפה יחצה את דל שפתי.
על סתם עוגיות אין מה לדבר, אם כבר עוגיות, אז שיהיו מלאות בדברים טובים, שימלאו לי את המצברים בלי שאצטרך לאכול הרבה ושיחזיקו אותי עד שאצא מהמים. 

בצלילה האחרונה, הגמל הכריח אותי לאכול שתי עוגיות שוקולד צ'יפס שברגיל הן סתם טעימות בטירוף, אבל בשש בבוקר הן כמעט עונש. מה שכן, העוגיות עשו את העבודה, ויצאתי מהמים בהרגשה טובה ולא גוועתי מרעב אחר כך. נשארה לנו עוגת לחם בננה שוקולד שחילקנו לצוללים האחרים אחרי הצלילה. הגמל היה סקפטי לגבי העוגה, ואפילו דאג לחלק אותה לאחרים לפני שטעם בעצמו. אבל אחרי שטעם, קצת הצטער שלא השארנו אותה לעצמנו, לו עצמו בעצם. ועל זה נאמר - מגיע לו. ככה זה כשמפקפקים בעוגה שלי.

אבל עם כל הכבוד לעוגות, דווקא מצא חן בעיני להכין עוגיות שקל יותר לקחת ולמנן.
וכיוון שהעוגה היתה כל כך מוצלחת מבחינת מרכיבים, חיפשתי משהו דומה בתצורה של עוגיה. לא מצאתי עוגיית שוקולד בננה, אבל מצאתי עוגיות שוקולד-שוקולד-אגוזים- חמאת בוטנים, מלאות בדברים טובים וטעימות כמו חטא:

עוגיות שוקולד-שוקולד צ'יפס-חמאת בוטנים ואגוזים

100 גרם חמאה רכה
125 גרם (1/2 כוס) חמאת בוטנים
200 גרם (1 כוס) סוכר חום דמררה
1 כפית תמצית וניל
1/2 כפית מלח
1 ביצה L
140 גרם (1 כוס) קמח
35 גרם (1/4 כוס) אבקת קקאו
1 כפית סודה לשתייה
200 גרם שוקולד צ'יפס מריר
חצי כוס אגוזים קצוצים

מכניסים למעבד מזון או מיקסר חמאה, חמאת בוטנים, סוכר דמררה, וניל ומלח ומערבלים  
כשמקרים מוסיפים ביצה ומאחדים
בקערה נפרדת מערבבים  קמח, אבקת קקאו, סודה לשתייה , מוסיפים למעבד המזון ומערבלים רק עד שמתאחד בגסות. מוסיפים את השוקולד צ'יפס והאגוזים מערבבים או מערבלים בקצרה ביותר.
מניחים תלוליות בצק עוגיות על גבי תבנית מרופדת בנייר אפיה. אפשר גם לגלגל בכפות ידיים רטובות ולשטח מעט על התבנית.
לאפות בחום 170 מעלות למשך 12-15 דקות.
העוגיות צריכות להיות מעט רכות במרכז כשמוציאים מהתנור.
לקרר היטב ולאפסן בכלי אטום .







בנתיים אני כותבת ומשכתבת את פוסט הפרידה שלי מישראבלוג , מעבדת תוך כדי את הפרידה ומתחילה להתרגל למקום החדש....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה