יום ראשון, 17 בדצמבר 2017

פילה עוף במחבת

שישי בערב, הפעם בלי ארוחה משפחתית, ולא בא לי להתכלב ולאכול איזה טוסט, שהוא פתרון הפתרונות בכל פעם שאין לי כוח לבשל.
בכל זאת יום שישי, ובא לי קצת יותר, רק שאין לי כוח לבישולים ארוכים.
קניתי פילה עוף טרי והיו לי כוונות טובות לגביו. תהיתי ממה עושים פילה עוף? זה חזה עוף? חלק אחר? בסוף הבנתי שזה כנראה חלק מחזה העוף ולכן יש לו נטיה להתייבש ולכן כדי להשאיר אותו בצורתו ולא לחתוך אותו ולדקק אותו יותר מידי.
חיפשתי מה אפשר להכין דילגתי בין מתכונים עד שמצאתי מה שרציתי. כהרגלי הוצאתי את מה שרציתי מהמתכונים שמצאתי והכנתי בסופו של דבר משהו שהוא דומה אבל טיפה שונה

פילה עוף במחבת:

800 גר' -פילה עוף
בקערה גדולה לערבב רבע כוס שמן זית עם פפריקה, פלפל שחור, צ'ילי' יבש, מלח וקצת תבלין עוף בגריל להכניס את העוף פנימה , לערבב היטב ולהניח במקרר לשעה לפחות.

לטגן בצל אחד גדול עד שמתרכך ומזהיב, להוציא מהמחבת.
להוסיף את העוף ואת השמן המתובל למחבת ולטגן בסבלנות את העוף עד שמקבל צבע מקסים ונעים.
זה הזמן להחזיר את הבצל שחיכה יפה בצד ולהמשיך בטיגון.
כשנראה שהגיע הזמן להוציא את העוף, מוסיפים כף או שתיים של דבש או סילאן, מערבבים במחבת עוד קצת ומוצאים לצלחת עם פירה תפוחי אדמה.
חשוב לקחת את הזמן, הנתחים עבים יחסית וחייבים לוודא שהם עשויים היטב. אני חתכתי אחד מהם לחצי בעודו במחבת וראיתי שהוא עשוי.

זהו, יש ארוחת ערב שמרגישה כמו ארוחת ערב ולא כמו איזה חיפוף של עייפות עצלה. למרות שהיא כן😇

שכחתי לצלם על צלחת הגשה יפה, ומה שנשאר זה כלי של טאפרוור , לא יפה אותו דבר, אבל אני מבטיחה להשתפר בפעמים הבאות
עוד לא מצאתי כוחות לארגן את כל הפוסטים של המתכונים שכבר ייבאתי מישרא ושמרתי בטיוטות.
זה יקרה, אבל מאיזו סיבה זה קשה לי יותר מאשר לכתוב פה סתם.

בשבת הלכתי לצלול עם החליפה החדשה והמוצלחת והיה אדיר. אני משתפרת והולכת והגמל מרוצה ממני, גאה בי, תהיה המילה המדוייקת יותר, וזה מצחיק ומשמח כאחת.
העובדה שאין כל כך חורף עובדת לטובת הצלילות אם לא לטובת שום דבר אחר. לפני שנה הגמל הפסיק לצלול בערך בתאריך הזה, אבל השנה אם ימשך מזג האויר העכשווי כנראה שהוא ימשיך לצלול ואולי אפילו אני אספיק עוד צלילה.
למרות שאין חורף, המים היו קרים, 20 מעלות, כל השאר צללו עם כובעי צלילה, כפפות, חולצות לייקרה מתחת לחליפות, גרבי צלילה, מה לא... ואני צללתי עם החליפה החדשה שלי. היה קר, אבל רק לקראת הסוף ובעיקר בכפות הידיים שנשארו חשופות. אם אצלול שוב בחורף הזה, אראה איך להתמגן טוב יותר כי המים ממשיכים להתקרר.
לגבי אחרי הצלילה, הפעם כבר למדתי לקח והבאתי לסירה מעיל רוח וכובע צמר שלבשתי מייד אחרי שחזרנו ועלינו לסירה. זה הציל אותי בדרך חזרה מהיפותרמיה ודאית.
זה והתה שהגמל הביא בתרמוס וחילקנו לכולם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה